بر این اساس که معلوم شد حضرات انبیا و اوصیا(عَلَيهِم ­السَّلام) فضل عظیم خداوند هستند، روشن می­گردد که مقام و رتبة حضرت زهرا(سَلامُ­ اللهِ­ عَلَيها)، به چه عظمتی است که حلقة ارتباط میان نبوت و رسالت و امامت و ولایت هستند و یازده کوثر جوشان از وجود پربرکت و پرفیض این کوثر عظیم هستند و به این سبب خداوند متعال به هنگام تولّد آن بزرگوار به پیامبر گرامیش فرمود: «اِنّا اَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ»[1] همانا ما به تو کوثر عطا کردیم. اگر این کوثر جوشان نبود، کوثر رسالت هم ابتر می­ماند، درحالیکه خداوند متعال با اعطای کوثر به پیامبرش می­فرماید: «اِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْاَبْتَر»[2] پیامبرم، همانا دشمن تو، او ابتر است. و این است معنای اُمّ ابیها که لقب حضرت فاطمة زهرا(سَلامُ ­اللهِ ­ عَلَيها) می­باشد. «اُمّ» یعنی ریشه، و با توجه به این که نسل حضرت پیامبر اکرم(صَلَّی ­اللهُ ­عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) گسترش­ یافته از وجود حضرت فاطمة زهرا(سَلامُ­ اللهِ­ عَلَيها) است، آن بزرگوار «اُمِّ اَبیها»[3] نامیده شدند.

     پس بياييد کاری کنيم که با حضرت فاطمه زهرا(سَلامُ­ اللهِ­ عَلَيها) اين کوثر جوشان الهی ارتباط برقرار کنيم که ارتباط با آن بزرگوار، ارتباط با حضرات ائمّة اطهار(عَلَيهِم­ السَّلام)، و در رأس آنان، ارتباط با حضرت امام علی (عَلَيهِ ­السَّلام) است، ارتباط با آن حضرت، ارتباط با حضرت پيامبر­اکرم(صَلَّی­ اللهُ­ عَلَيهِ­ وَ­آلِهِ) و بالأخره ارتباط با خداوند است و تنها راه ارتباط و اتّصال به آن بزرگوار، اطاعت و تسليم و تبعيّت و اقتدا به ايشان و درواقع عمل به کوثر دين و قرآن می­باشد. آری، دين و قرآن کوثر هستند و وجود مقدّس حضرت فاطمة زهرا(سَلامُ ­اللهِ ­عَلَيها) کوثر مجسّم هستند و انسان با عمل به کوثر دين و اطاعت از قرآن ناطق، باعث رضايت و خشنودی قلب مقدّس کوثر مجسّم، حضرت فاطمة زهرا(سَلامُ­ اللهِ­ عَلَيها) می­شود که رضايت آن بزرگوار همان رضايت خداوند است «اِنَّ اللّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَغْضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ وَ يَرْضىٰ لِرِضاها»[4].

     «بارالها! به روان مقدّس حضرت محمّد و آل محمّد(صَلَّی ­اللهُ­ عَلَيهِ­ وَ­آلِهِ) درود فرست و در امر ظهـور و فرج مولا و مقتدايمـان حضـرت وليّ­عصـر (عَجَّلَ ­الله ­تَعالي ­فَرَجَهُ­ الشَّريف) تعجيل بفرما. خداوندا! در روزی که هر امّتی را به نام امامش وارد صحنة محشر می­کنند، «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ اُناسٍ بِاِمامِهِمْ»[5]، ما را هم به نام نامی حضرت امام علی(عَلَيهِ­ السَّلام) و حضرت فاطمة زهرا(سَلامُ­ اللهِ ­عَلَيها) وارد صحنة محشر بفرما. پروردگارا! توفیق عمل به فرايض و واجبات و اجتناب از نواهی و محرّمات به همة ما کرامت بفرما و بر مراتب ايمان و تقوا و يقين ما بيفزای. بارالها! توفيق بهره ­مندی هرچه بالاتر از فضل خاص ذات اقدست که مخصوص اولياء و مقرّبان درگاهت است، به همة ما مرحمت بفرما. خداوندا! توفيق شکرگزاری حقيقی از نعمت نبوّت و امامت و ولايت به همة ما عنايت بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غريق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمديده علي­ الخصوص مردم مظلوم فلسطين، عراق و سوريه نجات کرامت بفرما».

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ     صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»

 

1- مبارکه کوثر/1

2- مبارکه کوثر/3

3- مادر پدرش (زندگانی حضرت زهرا(سَلامُ­اللهِ­عَلَيها)، ترجمة روحانی، ص23).

1- همانا خداوند عزّ و جلّ غضبناک می­شود به غضب فاطمه(سَلامُ­اللهِ­عَلَيها)  و راضی می­شود به رضايت او (بيان نورانی حضرت پيامبر اکرم(صَلَّی­اللهُ­عَلَيهِ­وَ­آلِهِ)؛ بحارالانوار، ج43، ص220).

1- مبارکه اِسراء/71