در همین راستا لازم است مطالبی در مورد ازدواج جوانان که بسیار لازم و ضروری است، بیان گردد.

     مطلب اول یک درخواست از مادران محترم می باشد. مادران گرامی با این همه فسق و فجور و محرّکات موجود که در جامعه ایجاد شده و این همه فساد و فحشا که در فضای مجازی موج می زند و این همه تاخت و تازی که دشمن از هر سو دارد، نیاز پسران جوان امروز برای تشکیل خانواده و ازدواج بیشتر از دیروز است. مثال این جوانان، مثال کودکی است که هر روز رأس ساعت دو تقاضای ناهار داشته است، ولی امروز دو ساعت زودتر احساس گرسنگی می کند. آیا مادر این کودک، فرزند خود را بخاطر گرسنگی زودهنگامش سرزنش می کند و یا اینکه غذای او را فراهم می آورد؟ در جامعۀ کنونی وضع و حال جوانان اینگونه است. لذا چنانکه جوانمان در سن هیجده یا بیست سالگی تقاضای ازدواج نمود، نباید به او گفت: فعلاً برای تو زود است و تو هنوز بچه هستی و منتظر باش تا وقت ازدواجت برسد. اگر به درخواست این جوان که دغدغۀ گناه دارد و بخاطر ترس از گناه، تقاضای ازدواج زودهنگام می کند، پاسخ مشروع داده نشود و غرایز او از طریق مشروع اشباع و ارضاء نشود، باید منتظر ارضاء غیرشرعی و روشهای غیر الهی از سوی جوانمان باشیم و بالأخره روزی می رسد که خود را در برابر این سهل انگاری و تأخیرافکنی در ازدواج جوانمان، سرزنش می­کنیم. پس شایسته است که مادران محترم بجای تمسخر و یا به تأخیر انداختن درخواست ازدواج جوان خویش، برخی زیاده خواهی ها و توقعات را کم کرده و مخارج و هزینه ازدواج را تعدیل نمایند و با دوری از تجمّل گرایی و برگزاری مراسم ساده و آسان، به خواست مباح و مشروع جوانان لبیک گفته و با فراهم کردن شرایط ازدواج عفت عمومی را در جامعه برقرار سازند.

     مطلب دوم برای جوانان عزیز این است که خدای سبحان زن و مرد را مکمل یکدیـگر قرار داده است و این مسئله زمـانی تحقّق می یابد که هر آنچه را یکی ندارد، دیگری برایش فراهم کند.

     عزیزان! همـانگونـه کـه شمـا بـه عنوان یک جنس مؤنث، مردِ زن صفت را دوست نمی داریـد، مردان نیـز زنـانِ مـرد صفت را نمی پسندند و چنین زنی برایشان جاذب و مطلوب نیست و هرگز برایشان مکمّل نمی شود.

     تمام زیبایی و جذابیّت زن در زنانگی اوست همانگونه که زیبایی مرد در مردانگی اوست. لذا رفتارهای مردانه و همه فن حریف بودن زن و انجام دادن کارهای مردانه اصلاً به صلاح زن نبوده و خیلی زود همسرش را نسبت به او سرد کرده و او را از چشم شوهر می اندازد.

     زن و مرد همچون نصف سیبی هستند که با قرار گرفتن در کنار هم، یکدیگر را تکمیل می کنند. لذا از دختران جوان تقاضا می گردد که با حفظ زنانگی و لطافت و ظرافت و نرمی و به دور از هرگونه صفات خشن و مردانه، در تحکیم هرچه بیشتر بنیان خانوادۀ خویش تلاش نمـایند و تنور زندگی را تـا پایان عمر گرم نگه دارند. چراکه بی شک مردان همواره زن را با اوصاف زنانه و لطایف و نرمی های مختص او دوست خواهند داشت. چندی پیش مردی در صحبت با مشاور خانواده می گفت: همسر من برای خودش یه پا مرد است! و یا مادری در توصیف دختر خود می گفت: دختری تربیت کرده ام که به چند پسر می ارزد و برای خودش مردی است! غافل از اینکه این صفت اصلاً به صلاح زن نیست و امتیاز و هنر زن در حفظ زنانگی و لطافت و ظرافت زنانه است. البته لازم به ذکر است که یکی از راههای حفظ روحیۀ زنانه و یا مردانه در دختران و پسران، همبازی شدن آنان با بچه های هم جنس و هم سن خود می باشد. معاشرت و بازی کردن با بچه­های غیرهمجنس اصلاً به صلاح کودکان نبوده و علاوه بر ایجاد خطرات و تبعات دیگر، باعث می شود که در دختران روحیه دخترانه و در پسران روحیه پسرانه، کمرنگ شود.

     «بارالهـا! بـه روان مقدّس حضـرت محمّـد و آل محمّـد(صَلَّی­اللهُ­عَلَيهِ­وَ­آلِهِ) درود فرست و در امر ظهـور و فرج مـولا و مقتدایمـان حضـرت ولیّ­عصر(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) تعجیل بفرما. پروردگارا! توفيق بيداری از خواب گران غفلت و توبۀ حقيقی از تمام خطاها و قصورها و معاصی به همۀ ما مرحمت بفرما. خداوندا! توفيق تأسّی از انسان­های کامل در تمام زمینه­ها و سیراب شدن از چشمه کوثر به دست ساقی کوثر به همۀ ما عنایت بفرما. پروردگارا! توفیق صبر و شکر و تسلیم و رضا بر تمام داده­ها و مواهب و نعمت­ها و تمام مصائب و مشکلات به همۀ ما کرامت بفرما. بارالها! توفيق کسب سرمایۀ عالی ترِ ایمان و تقوا و اخلاص و یقین به همۀ ما مرحمت بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غریق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمدیده علی الخصوص مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و يمن نجات کرامت بفرما».

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ     صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»