مطلب پایانی در مورد زلزلۀ اخیر می­باشد. مصیبت وارده در حادثۀ زلزلۀ اخیر به بازماندگان آنان و هموطنان عزیز تسلیت عرض می­شود و از خداوند متعال، آمرزش و غفران و علوّ مقام برای جان باختگان این حادثه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان و شفای عاجل برای آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه درخواست می­کنیم. امید است که خدای سبحان این مصیبت وارده را در حدّ اعلاء و در شأن خود جبران فرماید.

     وقایع و رویدادها و حوادث پیوسته به انسان پیام می دهند و یکی از پیام های زلزله این است که انسان نه تنها برای یک روز، بلکه به یک ساعتِ بعدیِ عمر خود تضمینی ندارد. اینان که در زلزلۀ اخیر جان خود را از دست دادند، برای آینده و فردایشان برنامه ها و آرزوهایی داشتند، امّا در یک لحظه همه چیز فرو ریخت و دنیایشان به یکباره به پایان رسید. اگر برای آخرت کار کرده بودند، رستگار شدند، ولی چنانچه انسان فقط برای دنیای آفل تلاش کرده باشد، دست خـالی راهـی آخرت خواهد شد. براستی این همـه تلاش شبانه روزی و دوندگی برای دنیـای آفل تـا بـه کی؟ بیائید برای سرای باقی و ابدی و جاویدان خود تلاش کنیم و همه با حضرت ابراهیم(عَلَيهِ السَّلام) هم صدا شده و ندای «لا اُحِبُّ الْآفِلينَ»[1] سر دهیم. آنچه غروب و افول می کند و زوال پذیر است، هرگز شایستۀ دلبستگی نیست. ثروتی بیاندوزیم که بتوانیم آن را موقع رفتن همراه خود ببریم، و آن، فقط ایمان و عمل صالح و تقواست که در گمرک آخرت به آن اجازۀ عبور می دهند.

«گوهر معرفت آمـوز کـه بـا خـود ببری

                                           که نصیب دگران است نصاب زر و سیم»[2]

     «بارالهـا! بـه روان مقدّس حضـرت محمّـد و آل محمّـد(صَلَّی­اللهُ­عَلَيهِ­وَ­آلِهِ) درود فرست و در امر ظهـور و فرج مـولا و مقتدایمـان حضـرت ولیّ­عصر(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) تعجیل بفرما. پروردگارا! توفيق بيداری از خواب گران غفلت و توبۀ حقيقی از تمام خطاها و قصورها و معاصی به همۀ ما مرحمت بفرما. خداوندا! توفيق تأسّی از انسان­های کامل در تمام زمینه­ها و سیراب شدن از چشمه کوثر به دست ساقی کوثر به همۀ ما عنایت بفرما. پروردگارا! توفیق صبر و شکر و تسلیم و رضا بر تمام داده­ها و مواهب و نعمت­ها و تمام مصائب و مشکلات به همۀ ما کرامت بفرما. بارالها! توفيق کسب سرمایۀ عالی ترِ ایمان و تقوا و اخلاص و یقین به همۀ ما مرحمت بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غریق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمدیده علی الخصوص مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و يمن نجات کرامت بفرما».

 

 

 

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ

صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»

 

[1]- من دوست ندارم افول کنندگان را (مبارکه انعام/۷۶).

[2]- حافظ(عَلَيهِ الرَّحمَة)