محافل حضرت اباعبد الله الحسین(عَلَيهِ السَّلام)، هم برای مربّی و هم برای شرکت کنندگان آن، سراسر نور و خیر و برکت است و استاد جوادی آملی می فرمایند: برای شرکت در مراسم اباعبد الله الحسین(عَلَيهِ السَّلام) به یک مجلس بسنده نکنید و به مجالس بیشتری بروید که تنها خداوند می داند که ثواب این کارها چقدر بزرگ است. این مجالس و محـافل اگر صادقـانه صورت گیرد، سرشـار از توجّهات امام حسین(عَلَيهِ السَّلام) خواهد بود. اما مبادا نام امام حسین(عَلَيهِ السَّلام) وسیله ای برای خانه آرایی و خودآرایی و خودنمایی ما گردد و مبادا برگزاری این مراسم وسیله ای برای به رخ کشیدن داشته ها و فرصتی برای چشم و هم چشمی ها باشد. عظمت این مجالس در سادگی و صداقت آن است، لذا هرچه ساده تر و با اخلاص بالاتر برگزار گردد، رضایت و مُهر تأیید آن بزرگوار بالاتر خواهد بود. اما چنانچه وارد محفلی شدیم و متوجه شدیم که این مجلس در شأن آن بزرگوار نیست، مبادا نفرت خود را نشان دهیم و با ترش رویی برخورد نماییم،‌ بلکه باید با سعۀ صدر و خوش اخلاقی و با کمال اشتیاق آنها را تحویل بگیریم، تا نسبت به مجالس دینی بدبین نشوند. حتی اگر جوانی در روز عاشورا با لباس و آرایش نامناسب در این مجالس حاضر شود، نباید او را طرد کرد، بلکه با ادب و احترام و محبت، کاری کنیم که این جوان به اینگونه محافل جذب شود. سالها قبل چند جوانِ کاملاً بی خبر و ناآگاه که اصلاً اهل شرکت در محافل دینی نبودند، به قصد تفریح و مسخره کردن اهل جلسه، در جلسۀ یکی از مربّیان تهران حاضر شدند و آن خانم مربی چنان رفتار بزرگوارانه و برخورد سرشار از لطف و محبّتی با ایشان کرده بودند که آن جوانانِ کاملاً بی خبر که برای تمسخر به آنجا رفته بودند، جذب آن محفل گشته بودند، بطوریکه یکی از آنان از نزدیکترین افراد آن خانم  مربی گردید.

     آری عزیزان، محبت و تکریم شخصیت اکسیری است که نتایج خارق العاده ای به بار می آورد و چه بسا گریز پاهایی که اسیر بند محبت شده اند و به راه آمده اند و از مقرّبان درگاه الهی گشته اند.

     «بارالهـا! بـه روان مقدّس حضـرت محمّـد و آل محمّـد(صَلَّی ­اللهُ­ عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) درود فرست و در امر ظهـور و فرج مـولا و مقتدایمـان حضـرت ولیّ­ عصر(عجِّل­ اللهُ­ تعالی­ فَرَجَهُ­ الشَّريف) تعجیل بفرما. پروردگارا! توفيق بيداری از خواب گران غفلت و توبۀ حقيقی از تمام خطاها و قصورها و معاصی به همۀ ما مرحمت بفرما. خداوندا! توفيق تأسّی از انسان­های کامل در تمام زمینه­ ها و سیراب شدن از چشمه کوثر به دست ساقی کوثر به همۀ ما عنایت بفرما. پروردگارا! توفیق صبر و شکر و تسلیم و رضا بر تمام داده­ها و مواهب و نعمت­ها و تمام مصائب و مشکلات به همۀ ما کرامت بفرما. بارالها! توفيق کسب سرمایۀ عالی ترِ ایمان و تقوا و اخلاص و یقین به همۀ ما مرحمت بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غریق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمدیده علی الخصوص مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و يمن نجات کرامت بفرما».

 

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ

صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»