امروز هشتم شوّال مصادف با روز تخریب بقاع متبرّکۀ قبرستان شریف بقیع توسط فرقۀ ضالّۀ وهابیّت است که این فرقه حدود نود سال قبل، این عمل شنیع را انجام دادند و بنای چهار معصوم و امامِ بزرگوار شیعه را با خاک یکسان کردند. قبرستانِ باشکوهِ بقیع با جان انسانها، خصوصاً جان مسلمانان و شیعیان گره خورده است. اینکه استفاده می کنیم که بیاییم قلبمان را به پنجرۀ قبرستان بقیع گره بزنیم، این درحالی است که جان و روح شیعه از همان ابتدا به بقیع گره خورده است.

«ای سلام مـا نثـارت ای بقیـع         ای دل مـا بی قـرارت ای بقیـع

آن دیـاری کـه شد از وهـابیت         بـارها بر تـو جسـارت ای بقیع

کعبـۀ دلـهـای زار شیـعـه ای          ای دل مـا هم جـوارت ای بقیع

یـاد تـو ای وادی غربـت کنـد          هر دلـی را پر حرارت ای بقیع

کی شود تا سر بـه دیوارت نهم          لحظه ای باشم کنارت ای بقیع»[1]

     علاوه بر قبر مطهّرحضرات امام مجتبی و امام سجاد و امام باقر و امام صادق(عَلَيهِم السَّلام) که در این قبرستان شریف واقع شده، قبور بسیاری از اصحاب و خاندان و همسران و دختران و عمه های حضرت رسول اکرم(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) و منسوبين آن بزرگوار بمانند: جناب عباس، عموی حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) و جناب ابراهیم فرزند خردسال آن بزرگوار و نيز بانو فاطمه بنت اسد، مادر حضرت امام علی(عَلَيهِ السَّلام)، و بانو امّ البنين همسر امام علی(عَلَيهِ السَّلام) و «عثمان ابن مظعون» از اصحاب حضرت پيامبر اکرم(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) در قبرستان شریف بقیع قرار دارند. از خداوند متعال درخواست می کنیم در امر ظهور مولا و مقتدایمان حضرت امام زمان(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) تعجیل بفرماید و ریشۀ وهابی و تکفیری و سَلَفی و داعشی ها را اگر قابل هدایت نیستند، نابود بفرماید و به تمام مسلمانان ستمدیده نجات کرامت بفرماید. وهّابی ها در زمان های قديم از طرف انگلیس، و امروزه از طرف آمریکا و صهیونیست حمایت می شوند و عربستان سعودی با دلارهايش آنها را تقویت می کند. خداوند ریشۀ تمام آنها را نابود فرماید و در پناه ظهور حضرت امام زمان(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) دخولِ با امنیّت به قبرستان شريف بقیع و سایر بقاع شریفۀ اشغال شده را به شیعیان عنایت بفرماید «اُدْخُلُوها بِسَلامٍ آمِنينَ»[2]. حقیقتاً قلب شیعه مجروح است؛ عالم شیعه با آن کار وقیحانۀ وهابیّت، به درد آمده است. متأسّفانه وهّابی گری در آن زمان چنان قدرت یافته بود که مسلمانان هیچ کاری نتوانستند انجام دهند و آنها اگر می توانستند، قبر مطهّر حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) را هم نابود می ساختند، ولی جرأت پیدا نکردند. این تکفیری ها و وهّابی ها و داعشی ها شیعه را به جرم توسّل به حضرات اهل بیت(عَلَيهِم السَّلام) و زیارت قبر مطهّر آنان، متّهم به کفر و شرک کرده و به کُشتن و سر بریدن آنان می پردازند و اقدام به تخریب بقاع متبرّکه می کنند، درحالی که خداوند متعال در قرآن کريم می فرماید: «وَ لَوْ اَنَّهُمْ اِذْ ظَلَمُوا اَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوّاباً رَحيما»[3] که در این آیۀ شریفه، هم مسئلۀ توسّل و هم شفـاعت به صراحت اثبات شده است. تکفیری ها و وهّابی ها و داعشی ها این اعمال وقیح را ظاهراً برای حمایت از اسلام و قرآن انجام می دهند، درحالی که مخالفت و دشمنی با نصّ صریح آیات قرآن دارند، چراکه توسّل به حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) صراحتاً در قرآن آمده است و حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) خود، مکرراً به زیـارت شهدای اُحُد مشرّف می شدند. همچنین حضرت فاطمه زهرا(سَلامُ اللهِ عَلَيها) بعد از وفـات پدر، به زیـارت ایشـان و شهداء مشرّف می شدند. بزرگداشت شخصیت های بزرگ دینی از توصیه های اسلام است. از حضرت پیامبر اکرم(صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه) مذکور است: «مَنْ اَتٰى مَكَّةَ حاجّاً وَ لَمْ يَزُرْنی بِالْمَدينَةِ فَقَدْ جَفانی‏»[4] هر كس در مكه به حج بيايد و زيارت نكند مرا در مدينه، به تحقيق كه جفا كرده است بر من. همچنين بزرگداشتِ شخصيّت های بزرگ در تمام اديان مطرح است، درحالی که داعشی ها، به همين علّت شيعه کُشی می کنند.

     تکفیری ها و داعشی ها و وهابی های امروز، همان خوارجِ زمان حضرت امام علی(عَلَيهِ السَّلام) هستند. اگر خوارج آن روز بزرگترین خطرات را به اسلام وارد کردند و کـار را به جـایی رسانیدند کـه حضرت مولی الموحّدین اميرالمؤمنين علی(عَلَيهِ السَّلام) را به شهادت رسانیدند، امروز نیز داعشی ها و وهابی ها و... با ظلم هایی که مرتکب می شوند، بزرگترین ضربه را به اسلام می زنند و درواقع تاریخ تکرار می شود.

     «بارالهـا! بـه روان مقدّس حضـرت محمّـد و آل محمّـد(صَلَّی­اللهُ­عَلَيهِ­وَ­آلِهِ) درود فـرسـت و در امـر ظـهـور و فـرج مـولا و مقتـدایـمـان حضـرت ولیّ­عصر(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) تعجیل بفرما. خداوندا! به مقرّبین درگاهت سوگند می دهيم، خطر مستکبران را هرچه سریع تر به خودشان برگردان و در ظهور مولی و مقتدا و صاحب اختيارمان تعجیل بفرما. پروردگارا! ما را از اعوان و انصار آن بزرگوار قرار ده و قلب امام زمان(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) را از ما راضی و خشنود بفرما و عاقبت امرمان را ختم به خیر بفرما. بارالها! توفيق بيداری از خواب گران غفلت و توبۀ حقيقی از تمام خطاها و قصورها و معاصی به همۀ ما مرحمت بفرما. خداوندا! همۀ ما را از شرّ نفس و شيطان و سقوط در ورطۀ هلاکت معنوی، مصون و محفوظ بفرما. پروردگارا! همۀ ما را از شيعيان و پيروان حقيقی حضرات اهل بيت عصمت و طهارت(عَلَيهِمُ­السَّلام) مقرّر بفرما و از شفاعت کبرای آن بزرگواران بهره­مند بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غریق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمدیده علی­ الخصوص مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و يمن نجات کرامت بفرما».

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ     صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»

 



[1]- حاج حسین سازور

[2]- داخل شويد به آن در سلامتی و امنيّت (مبارکه حجر/46).

[3]- و اگر اينکه آنهـا زمـانی کـه ظلم کردند بر نفسهايشان می­آمدند نزد تو، پس طلب آمرزش می­کردند از خداوند و طلب آمرزش می­کرد برای آنها رسول، البتّه می­يافتند خداوند را بسيار توبه­پذير مهربان (مبارکه نساء/64).

[4]- جامع الاخبار، ص20