در خاتمه چند مطلب در مورد روزه­داری و ماه مبارک رمضان خدمت خواهران محترم یادآوری می­شود:

     مطلب اول: همانطورکه در جلسات سابق استفاده شد، شایسته است که روزة سال اولی­ها را خیلی جدی بشماریم. چنین نباشد که تصور کودکان از ماه مبارک رمضان فقط نخوردن و نیاشامیدن باشد، بلکه سعی کنيم خاطرة خوبی از این ماه داشته باشند و زیباترین لحظات و خاطرة خوش برای کودکان زمانی خواهد بود که با بدخُلقی و عصبانیّت والدین در این ماه روبرو نشوند. صبر و تحمّل و اخلاق نیکو و محبت بیشتر والدین در ماه مبارک رمضان باعث می­شود که فرزند به ماه مبارک دید مثبت داشته باشد و علناً مشاهده نماید که پدر و مادر در ماه خداوند و در حال روزه­داری، خوش­خُلق­تر از سـابق شده­اند. حقیقت روزه، اخلاق حسنـه است. انسـان روزه می­گیرد تا در برابر بد­خُلقی­ها و بد­­­عُنقی­ها، قوی شده و عصبانیت خود را کنترل نماید و اخلاق و رفتار الهی از خود بروز دهد.

     مطلب دوم: وقتی در زمان قحطی آب، به نماز استسقاء می­روند، کودکان و سالمندان را در صف اول قرار می­دهند تا به خاطر آنان دعایشان مستجاب گردد. حال، مادران محترم، از کودکانی که سالهای اول روزه­داريشان می­باشد، بخواهند هنگام افطاری، دستهای کوچکشان را بالا ببرند و دعا نمایند تا ان­شاءالله­تعالی خداوند به خاطر پاکی و معصومیت ایشان ظهور ولیّ خود حضرت امام زمان(عجِّل­اللهُ­تعالی­فَرَجَهُ­الشَّريف) را محقّق بفرماید و بدین طریق تمام ستمديدگان و مسلمانان مظلوم فلسطین و عراق و یمن و ... نجات یابند.

     مطلب سوم: در مورد خواهران محترمی است که بر سر سفرة افطاری روزهای چهارشنبه حضور دارند. اسلام، دین خانواده­محور می­باشد و خداوند برای خانواده احترام عظیمی قائل است، ولذا برای عزیزان، زمانی برنامة افطار برکت خواهد داشت که با رضایت قطعی خانواده صورت بگیرد و اگر اهل خانواده، از حضور ایشان در برنامة افطاری جلسة قرآن و یا برنامة شب ­مقدّس قدر ناراضی باشند، نه تنها اجر و منزلتی نخواهند داشت، بلکه بدهکار نیز خواهند بود.

     مطلب چهارم: در مورد بهداشت روزه­داری می­باشد و آن اینکه: خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن سحری و اقامة نماز صبح، برای بدن مضر می­باشد و بهتر است که میان خوردن سحری و خوابیدن مقداری فاصله باشد تا به این طریق سلامت جسمانی حاصل گردد.

     «بارالها! به روان مقدس حضرت محمد و آل محمد(صَلَّی ­اللهُ ­عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) درود فرسـت و در امـر ظهـور و فرج مـولا و مقتـدایمـان حضـرت ولیّ­عصر(عجِّل­اللهُ ­تعالی ­فَرَجَهُ­ الشَّريف) تعجیل بفرما. پروردگارا! توفيق بيداری از خواب گران غفلت و توبة حقيقی از تمام خطاها و قصورها و معاصی و گنـاهان به همة ما مرحمت بفرمـا. خداوندا! توفيق بهره­مندی از فيوضات و برکات ايّام و ليالی ماه مبارک رمضان به همة ما عنايت بفرما. خداوندا! همة ما را از شرّ نفس و شيطان و سقوط در ورطة هلاکت معنوی، مصون و محفوظ بفرما. پروردگارا! همة ما را از شيعيان و پيروان حقيقی حضرات اهل بيت عصمت و طهارت(عَلَيهِمُ ­السَّلام) مقرر بفرما و از شفاعت کبرای آن بزرگواران بهره­مند بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غریق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمدیده علی­الخصوص مردم مظلوم فلسطین، عراق و سوریه و يمن نجات کرامت بفرما».

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ     صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»