هشتم شوّال، یادآور یکی از پرونده­های سیاه تاريخ زندگی وهّابیّت است. این فرقۀ ضالّه حدود نود و چهار سال پیش، بُقاع مقدّس أئمّۀ بقیع(عَلَيهِم السَّلام) را ویران کرده و با خاک یکسان نمودند. استاد جوادی آملی فرمودند: کار اینان با بُقاع بَقیع، هیچ تفاوتی ندارد با آن کاری که ابرهه با کعبه کرد. اینها هم لشکرکشی کرده و بُقاع متبرّک حضرات أئمه(عَلَيهِم السَّلام) را با خاک یکسان کرده و شیعیان را داغدار نمودند. علاوه بر قبور مطهّر حضرات أئمه(عَلَيهِم السَّلام)، قبور چندین تن دیگر را نیز تخریب نمودند که از جملۀ آنها قبر مطهّر عموی حضـرت پیـامبر اکرم(صَلَّی ­اللهُ ­عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) و قبـر بـانو فاطمه بنت اسد(سَلامُ اللهِ عَلَيها)، مادرِ حضرت امام علی(عَلَيهِ السَّلام) و بانو اُمّ­البنین(سَلامُ اللهِ عَلَيها)، و قبر جناب ابراهیم پسر حضرت پیامبر اکرم(صَلَّی ­اللهُ ­عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) و جناب اسماعیل فرزند امام صادق(عَلَيهِ السَّلام)، و قبور شهدای زمانِ حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی ­اللهُ­ عَلَيهِ­ وَ­آلِهِ) و... می­باشد که در مدینه ویران نمودند. همچنین در مکّۀ مکرّمه گنبدهای قبور حضرت عبدالمطلّب و ابوطالب(عَلَيهِما السَّلام) و حضرت خدیجه(سَلامُ اللهِ عَلَيها) و قبور همسران پیامبر اکرم(صَلَّی ­اللهُ ­عَلَيهِ­ وَ­آلِهِ) را ویران کردند. همچنین قبر مطهّر حضرت فاطمه زهرا(سَلامُ اللهِ عَلَيها) را که در سه جا، محلِّ اختلاف است و نیز عبادتگاه سرّی حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی ­اللهُ­ عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) را با خاک یکسان کردند. آری، وهّابیّت همان کاری را کرد که ابرهه در زمـان حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی­ اللهُ ­عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) در سال عام الفیل انجام داد. وهّابیان همان کاری را کردند که خوارجِ زمان حضرت امام علی(عَلَيهِ السَّلام) انجام دادند. همان کاری را کردند که صهیونیسم با مسجدالاقصی انجام داد، آن مسجدی که معراج حضرت پیامبر اکرم(صَلَّی­ اللهُ­ عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) از آنجا شروع شده بود. وهابیّون قبور مطهّر چهار امام معصوم(عَلَيهِم السَّلام) را نیز تخریب کردند، جايی که محلّ نزول و صعود فرشتگان الهی است. در مدینه نیز گنبد نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان نتوانستند قبر مطهّر حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی­ اللهُ­ عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) را نیز تخریب کنند. قبر جناب عبدالله و بانو آمنه پدر و مادر حضرت پیامبر اسلام(صَلَّی ­اللهُ ­عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) را نيز تخریب کردند. در همان سال به کربلا حمله کردند و ضریح مطهّر حضرت اباعبدالله الحسين(عَلَيهِ السَّلام) را کَندند و جواهرات و اشیای نفیس حرم مطهّر را که بسیار ارزشمند بودند به غارت بردند و قریب به هفت هزار نفر از علماء و فضلاء و سادات و شیعیان را کشتند، سپس به نجف رفتند که البته در آنجا موفّق به غارت نشده و شکست خورده برگشتند* و امروز هم مرتکب جنایت­ها و فجایع عظیمی در یمن می­گردند. در یمن حدود دويست و پنجاه هزار نفر مبتلا به بیماری وبا هستند و حدوداً در هر ده دقیقه، یک کودک یمنی از دنیا می­رود و متأسّفانه این آمار روز به روز گسترش می ­یابد.

     «بارالهـا! بـه روان مقدّس حضـرت محمّـد و آل محمّـد(صَلَّی­ اللهُ­ عَلَيهِ ­وَ­آلِهِ) درود فرست و در امر ظهـور و فرج مـولا و مقتدایمـان حضـرت ولیّ­عصر(عجِّل­ اللهُ­ تعالی ­فَرَجَهُ­ الشَّريف) تعجیل بفرما. پروردگارا! توفيق بيداری از خواب گران غفلت و توبۀ حقيقی از تمام خطاها و قصورها و معاصی به همۀ ما مرحمت بفرما. خداوندا! توفيق تأسّی از انسان­های کامل در تمام زمینه­ ها و سیراب شدن از چشمه کوثر به دست ساقی کوثر به همۀ ما عنایت بفرما. پروردگارا! توفیق صبر و شکر و تسلیم و رضا بر تمام داده­ها و مواهب و نعمت­ها و تمام مصائب و مشکلات به همۀ ما کرامت بفرما. بارالها! توفيق کسب سرمایۀ عالی ترِ ایمان و تقوا و اخلاص و یقین به همۀ ما مرحمت بفرما. به بیماران مؤمنین شفای عاجل عنایت بفرما. اموات محترم غریق رحمت بفرما. به مسلمانان ستمدیده علی الخصوص مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و يمن نجات کرامت بفرما».

«بِالنَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطّاهِرينَ   صَلَواتُکَ عَلَيهِ وَ عَلَيهِمْ اَجْمَعينَ»

 

* برگرفته و خلاصه ای از مطالب کتاب «تقويم شيعه»، ص307؛ به نقل از کشف الارتياب، ص77، شهداء الفضيله، (علّامه امينی)، ص388.